Köpvillkor
Köpvillkor
ALLMÄN INFORMATION
Simsello Group AB
Linnégatan 8, 582 25 Linköping
Momsnummer: SE559424808901
E-post: info@nordicheadway.se
PRISER
Vid förseningar, restnoteringar eller slutsålda varor strävar vi efter att informera dig så snart som möjligt och vad vi kan göra åt det – till exempel erbjuda en återbetalning eller hjälpa dig att hitta en liknande vara någon annanstans.
BETALNING
Simsello Group AB accepterar betalning med VISA, VISA Electron, Mastercard, Mobilepay. Betalningen debiteras endast ditt konto när varan skickas. Alla belopp är i SEK och inkl. moms.
LEVERANS
Simsello Group AB strävar efter att skicka beställningar inom 24 timmar från beställningstillfället. Vi levererar till hela Sverige. Leverans till utlämningsställe är gratis.
OBS: Om det inte finns plats på utlämningsstället flyttas ditt paket till närmaste utlämningsställe och du blir meddelad om detta. Vid problem, vänligen kontakta kundtjänst.
Varor levereras varje vardag. Din beställning levereras inom 5–8 arbetsdagar efter beställning. Förlängda leveranstider kan förekomma under högsäsong.
REKLAMATIONSRÄTT
Det finns en 3-årig reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Vår reklamationsrätt gäller fel i material och/eller utförande. Du kan få varan reparerad, utbytt, återbetald eller prisnedsättning beroende på den specifika situationen.
Reklamationsrätten gäller inte för fel eller skador som orsakats av felaktig hantering av produkten. Du måste reklamera inom "skälig tid" efter att du upptäckt felet. Om du reklamerar inom två månader efter att felet upptäckts, kommer reklamationen alltid att vara i rätt tid.
Om reklamationen är berättigad, återbetalar vi dina (skäliga) fraktkostnader. Varan ska alltid returneras i korrekt förpackning. Kom ihåg att få ett kvitto på frakten så att vi kan återbetala dina fraktkostnader. Vänligen kontakta oss innan du returnerar din produkt för att göra det så enkelt som möjligt.
För returer, reklamationer och utnyttjande av ångerrätten ska varan skickas till:
Simsello Group AB
Linnégatan 8
582 25 Linköping
Postförskott accepteras ej.
Vid en återbetalning, vänligen kontakta oss så att det överenskomna beloppet kan överföras.
ÅTERBETALNINGAR/RETURER/UTBYTEN UNDER REA
Produkter och beställningar kan inte återbetalas, returneras eller bytas under rea, specialkampanjer eller rabatter.
ÅNGERRÄTT
Som kund har du 30 dagars ångerrätt när du handlar hos oss. Ångerfristen löper ut 30 dagar efter att du mottagit varan.
Tidsfristen innebär att du har 30 dagar från mottagandet på dig att meddela oss att du vill ångra ditt köp. Du kan utöva din ångerrätt genom att kontakta oss. Du kan även använda det standardformulär för ångerrätt som du hittar längst ner i villkoren.
Du kan inte ångra köpet genom att vägra ta emot varan utan att meddela oss.
Om du ångrar ditt köp där en gratis gåva levereras med beställningen måste hela beställningen returneras.
RETUR
När du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp, har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan till oss.
Du måste själv betala för returen, och du ansvarar för eventuell skada under transporten. Detta innebär att du bär risken för varan från det att den levererats tills vi har mottagit den i retur.
När du returnerar varan ansvarar du för att den är korrekt förpackad. För att underlätta handläggningstiden kan du gärna bifoga en kopia av orderbekräftelsen i paketet.
Om du vill skicka tillbaka varan kan vi hjälpa dig med en returfraktsedel och vi krediterar fraktkostnaden till din återbetalning.
Annars skickar du till:
Simsello Group AB
Linnégatan 8
582 25 Linköping
Du kan inte ångra genom att vägra att ta emot varan utan att ge tydligt besked.
VARANS SKICK VID RETUR
Du ansvarar endast för eventuell värdeminskning av varan som orsakats av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion. Med andra ord, du kan prova varan och den ska vara i samma skick som när du mottog den.
Om varan har extraordinära tecken på användning eller skador utöver vad som beskrivs ovan, anses den använd. Det innebär att om du ångrar köpet kommer du endast att få tillbaka en del eller inget av köpesumman, beroende på varans kommersiella värde vid mottagandet av returen.
För att få en full återbetalning måste du testa produkten inom 30 dagar.
ÅTERBETALNING
Om du ångrar ditt köp kommer du självklart att få tillbaka det belopp du betalat till oss. Vid eventuell värdeminskning för vilken du är ansvarig, dras detta av från köpesumman. Vid utövande av ångerrätten återbetalas alla betalningar från dig, inklusive leveranskostnader (förutom extra kostnader till följd av att du valt en annan leveransmetod än den billigaste standardleveransen vi erbjuder) utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar från det datum vi mottagit meddelande om ditt beslut att utöva ångerrätten.
Återbetalningen sker med samma betalningsmetod som du använde vid den ursprungliga transaktionen, om du inte uttryckligen kommit överens om något annat. Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi mottagit varorna i retur, om du inte har bevisat att du har skickat tillbaka varorna.
KLAGOMÅLSALTERNATIV
Ett klagomål på en produkt eller tjänst kan lämnas in till:
Simsello Group AB
Linnégatan 8
582 25 Linköping
Du kan även lämna ditt klagomål via epost info@nordicheadway.se
För att kunna klaga måste produkten eller tjänsten du vill klaga på ha kostat minst SEK 400 och högst SEK 2000. Det tillkommer en avgift för att få klagomålet behandlat.
Om du är en konsument bosatt i ett annat EU-land kan du registrera ditt klagomål på EU-kommissionens onlineplattform för klagomål.
Plattformen hittar du här: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Om du lämnar in ett klagomål här, vänligen ange vår e-postadress: info@nordicheadway.se